tisdag 9 juli 2013

Att komma sent är min nojja

Det har blivit bättre, men jag hatar att angöra gästhamnar sent. Kan inte tänka mig något värre än att det är fullt. Och där sitter de andra i sina sittbrunnar med drink och glor. På oss som oroligt söker efter en lucka bland bojar för att få komma in till land.
Efter att varit inblåsta i Mariehamn gick vi på finfin sträckbog tillbaka till Rödhamn för att invänta nordan och ta oss över Ålandshav i morgon förmiddag.

Vi kom tidigt. Det vill säga runt lunch. Vid halv tre började jag konstatera att nu är det nog fullt. Vid halv fem sa jag att nu är det minsann jättefullt. Och då låg flera båtar på svaj. Vid halv sju gick det fortfarande att knöka in nån båt. Och där sitter jag i sittbrunnen med en drink och glor. På de som oroligt söker efter en lucka bland bojarna för att komma in till land.





I morgon återvänder vi över Ålandshav och beger oss mot bryggan.

Inga kommentarer :